0

تفاوت ظرف ماکروفری با ظروف معمولی از لحاظ ساختار

همان طور که می‌دانید در مایکروفر‌ها از اشعه برای گرم شدن و یا پخته شدن غذا استفاده می‌شود. درواقع اشعه به صورت مستقیم گاهی به غذا برخورد نمی‌کند و باید از ظرف بگذر تا به غذا برسد. پس اولین چیزی که برای ظرف‌های مایکروفری در نظر گرفته می‌شود توانایی عبور اشعه است.

 این مسئله بدان معنا است که دیواره ظرف باید به گونه‌ای باشد که بتواند اشعه را از خود عبور داده و انرژی آن را نگیرد تا غذا درون ظرف گرم شده یا بپزد. گاهی بعضی از ظروف مقدار بسیار زیادی از انرژی اشعه را می‌گیرند، این ظروف به گونه‌ای هستند که دیواره‌ غیر شفاف یا بسیار متراکم دارند.

به عنوان مثال فرض کنید برای شما خود همبرگر گرفته‌اید و رستوران آن را برای شما در ظروف فومی مخصوص همبرگر قرار داده است تا آن را به صورت بر استفاده کنید و به خانه بیاورید. حال شما قصد گرم کردن همبرگر درون مایکروفر به همراه ظرفش را دارید.

 ظروف فوم همبرگری گاهی ممکن است برای مایکروفر مناسب نباشند. زیرا وقتی آن‌ها را درون مایکروفر می‌گذاریم باعث جمع شدن انرژی در آن‌ها و گاهی باعث‌ آتش گرفتن ظرف می‌شویم. اما گاهی اوقات بعضی از ظرف‌های فومی یا پلاستیکی وجود دارند که طوری طراحی شده‌اند تا شما بتوانید از آن ها در مایکروفر استفاده کنید و مشکلی نداشته باشید. فروشگاه فرزان ارائه دهنده انواع ظرف فومی مناسب با ساختار موجود در مایکروفر است و می تواند بهترین محصولات را به شما ارائه دهد.

انواع ظروف ماکروفری به چند دسته اصلی تقسیم می‌شوند

آشنایی با تقسیم بندی انواع ظروف ماکروفری می‌تواند به انتخاب مناسب‌‌تر این ظرف و استفاده‌ی صحیح از آن‌هاکمک زیادی به مصرف کنندگان کند تا از خطرات ناشی از استفاده‌ی نادرست از ظروف ماکروفری جلوگیری شود. در این قسمت از مطالب قصد داریم شمارا با انواع دسته‌های ظروف ماکروفری آشنا کنیم.

بر اساس جنس ساخت

شامل ظروف شیشه‌ای، ظروف پلاستیکی، ظروف فلزی، ظروف کاغذی و ظروف سرامیکی می‌شود.

بر اساس مقاومت در برابر حرارت

 شامل ظروفی است که دارای مقاومت در دمای بالا هستند  و ظروفی که قابل استفاده در دمای بالا نیستند.

بر اساس قابلیت شستشو

شامل ظروفی است که به راحتی قابل شستشو هستند و ظروفی که نیازمند  مراقبت و شستشو دقیق تری هستند.

بر اساس قابلیت استفاده مجدد

 شامل ظروف یکبارمصرف و ظروفی است که قابلیت استفاده مجدد را ندارند.

تفاوت ظرف ماکروفری با ظروف معمولی و انواع ظروف مناسب مایکروفر 

در بالا نیز این موضوع را بیان کردیم، تفاوت ظروف بسته بندی مایکروفری با ظروف معمولی گاهی تفاوت‌هایی دارند که این تفاوت بر اساس ساختار آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. درواقع تفاوت ظرف مایکروفری با ظرف معمولی یک موضوع بسیار مهم است. چون اگر شما ظرف نا مناسب را درون مایکروفر بگذارید گاهی باعث بروز حوادث بسیار خطرناک و جبران ناپذیر می‌شود. حال کدام نوع ظروف برای مایکروفر مناسب است؟

اولین گزینه در اینجا ظروف پیرکس و نشکن است. این نوع ظروف ساختار شفاف دارند و انرژی را از خود عبور می ‌دهند، به همین دلیل غذا بیشتر گرم می‌شود و نه خود ظرف. اما گاهی بعضی از این ظروف پیرکس جوری ساخته شده اند که ممکن است این گونه عمل نکنند. به همین خاطر قبل از اینکه از ظرف استفاده کنید آن را به صورت خالی درون مایکروفر قرار دهید. اگر ظرف بیش از حد داغ شد، پس مناسب استفاده در مایکروفر نیست.

گاهی اوقات بعضی از ظروف پلاستیکی نیز طوری ساخته می‌شوند که برای گذاشتن در مایکروفر خوب عمل می‌کنند. ساندویچ باکس پریما از فروشگاه فرزان می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای استفاده در مایکروفر باشد. اگر ساندویچ گرفتید و در این ظرف قرار گرفته بود می‌توانید آن را به صورت مستقیم درون مایکروفر قرار داده و گرم کنید.

اما این نوع ظروف را نیز باید حتما قبل از استفاده امتحان کرد. چون گاهی ممکن است اشعه مایکروفر ها با هم متفاوت باشد و به دستگاه یا ظرف آسیب‌های جبران ناپذیری وارد شود.

در تفاوت ظرف ماکروفری با ظروف معمولی کدام ظروف نامناسب هستند؟  

در ادامه تفاوت ظروف ماکروفری  با ظروف معمولی به آن دسته از ظروف می‌رسیم که به هیچ عنوان نباید در مایکروفر استفاده شوند. این ظروف خسارات جبران ناپذیری به دستگاه وارد می‌کنند و گاهی این خسارتت به حدی خطرناک می‌شوند که باعث منفجر شدن دستگاه می‌شود.

ظروف فلزی یا آلومینیومی از این دسته هستند. حتی اگر یک ظرف کوچک فلزی را هم درون یک مایکروفر قرار دهیم به اندازه یک ظرف بزرگ خطرناک است. کافی است ویدیو‌های مربوط به این کار را در اینترنت تماشا کنید تا متوجه میزان خطر این ظروف برای مارکروفر شوید. فلز اشعه را منعکس می‌کند و گاهی به دلیل تراکم زیاد آن را در خود جمع کرده و باعث بروز جرقه‌ و سپس آتش‌سوزی می‌شود.

پس اگر غذای شما داخل قوطی کنسرو یا ظرف فلزی بود آن را در دستگاه نگذارید. هم‌چنین گذاشتن ظروف شیشه‌ای دربسته نیز در مایکروفر ممنوع است. گاهی ممکن است در تزئینات بعضی از ظروف نیز از فلز استفاده شده باشد، به همین خاطر نباید از آن‌ها نیز در مایکروفر استفاده شود.

لعاب ظروف ملامین نیز برای مایکروفر مضر است و نباید در آن استفاده شود. هم‌چنین بعضی از ظروف پلاستیکی نامرغوب نیز برای مایکروفر بلا استفاده است. فروشگاه فرزان نیز دارای محصولاتی است که گاهی استفاده از آن‌ها در مایکروفر توصیه نمی‌شود به عنوان مثال روکش (کاور) متالایز همبرگری از این نوع است.

آیا شکل ظروف نیز برای گذاشتن در ماکروفر مهم است؟ 

گاهی اوقات شکل ظروفی که در مایکروفر گذاشته می‌شود نیز به عنوان تفاوت ظروف مایکروفری با ظروف معمولی در نظر گرفته می‌شود. شکل ظروف به این معنا است که باید به گونه‌ای باشد تا گرما و اشعه به صورت یکنواخت در آن پخش شود.

 به همین دلیل ظروف گرد یا بیضی در این‌جا بهترین انتخاب می‌تواند باشد. ظروفی که زیاد گود هستند برای استفاده در مایکروفر نباید در نظر گرفته شوند. زیرا ممکن است اشعه از دیواره ظرف به خوبی عبور نکند و ظرف بیشتر از غذا داغ شود. استفاده از یک ظرف که کمترین میزان دیوار را دارد بهترین نوع است.

نظر خود را وارد نمایید